Gruzdev I., Shmeleva E., Kalinin R., Vilkova K. Suddenly Online: How Russian Students Switched to Distance Learning During the COVID-19 Pandemic, in: Online Teaching and Learning in Higher Education during COVID-19: International Perspectives and Experiences. Routledge, 2022.
Vilkova K., Shcheglova I. Deconstructing self-regulated learning in MOOCs: In search of help-seeking mechanisms // Education and Information Technologies. 2021. Vol. 26. No. 1. P. 17-33. doi
Vilkova K. The Promises and Pitfalls of Self‑regulated Learning Interventions in MOOCs // Technology, Knowledge and Learning. 2021 doi
Vilkova K., Shcheglova I., Dremova O. The Challenges of Distance Learning to Student Mental Health // Higher Education in Russia and Beyond. 2021. Vol. 27. No. 2. P. 12-14.
Semenova T. Not only the intention to complete: the role of action-oriented intentions in MOOC completion // Technology, Knowledge and Learning. 2021. P. 1-13. doi
Ларионова В. А., Семенова Т. В., Мурзаханова Е. М., Дайнеко Л. В. Экономические аспекты вынужденного перехода на дистанционное обучение, или Какую цену заплатили вузы за дистант // Вопросы образования. 2021. № 1. С. 138-157. doi
Захарова У. С., Вилкова К. А., Егоров Г. В. Этому невозможно обучить онлайн: прикладные специальности в условиях пандемии // Вопросы образования. 2021. № 1. С. 115-137
Ларионова В. А., Семенова Т. В., Мурзаханова Е. М., Дайнеко Л. В. Экономические аспекты вынужденного перехода на дистанционное обучение, или Какую цену заплатили вузы за дистант // Вопросы образования. 2021. № 1. С. 138-157.
Chirikov I., Semenova T., Maloshonok N., Bettinger E., Kizilcec R. F. Online education platforms scale college STEM instruction with equivalent learning outcomes at lower cost // Science advances. 2020. Vol. 6. No. 15. P. 1-10. doi
Semenova T. The role of learners’ motivation in MOOC completion // Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. 2020. P. 1-16. doi
Ларионова В. А., Семенова Т. В., Шмелева Е. Д., Дайнеко Л. В., Юрасова И. И. Вынужденный переход на дистанционное обучение: что думают об этом студенты // Университетское управление: практика и анализ. 2020. № 4
Chirikov I., Semenova T., Maloshonok N., Bettinger E., Kizilcec R. F. Online education platforms scale college STEM instruction with equivalent learning outcomes at lower cost // Science advances. 2020. Vol. 6. No. 15. P. 1-10.
Semenova T. The role of learners’ motivation in MOOC completion // Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning. 2020. P. 1-16.
Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А., Захарова У. С., Григорьева А. В. Университетские преподаватели и цифровизация образования: накануне дистанционного форс-мажора // Университетское управление: практика и анализ. 2020. Т. 24. № 2. С. 59-74.
Семенова Т. В., Вилкова К. А. Вклад характеристик участников массовых открытых онлайн-курсов (МООК) в формирование уровня удовлетворенности обучением // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2019. № 4. С. 262-277.
Захарова У. С. Производство МООК в университете: цели, достижения, барьеры // Университетское управление: практика и анализ. – 2019. – №. 4. – С. 46-68.
Zakharova U. Online course production and university internationalization: correlation analysis // Lecture Notes in Computer Science. 2019 (в печати)
Захарова У. С., Танасенко К. И. МООК в высшем образовании: достоинства и недостатки для преподавателей // Вопросы образования. 2019
Семенова Т. В., Вилкова К. А. Вклад характеристик участников МООК в формирование уровня удовлетворенности курсом // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2019
Семенова Т. В., Вилкова К. А., Щеглова И. А. Рынок МООК: перспективы для России // Вопросы образования. 2018. № 2. С. 173-197.
Семенова Т. В., Вилкова К. А. Типы интеграции массовых открытых онлайн-курсов в учебный процесс университетов // Университетское управление: практика и анализ. 2017. № 6. С. 114-126